Een logo-ontwerp, en dan?

Mijn ervaring leert dat na het ontwerpen van een logo, er nog veel meer komt kijken bij het openen van een (nieuwe) zaak. Om je te laten zien hoeveel méér het kan worden dan een logo, vertel ik je graag hoe ik dat voor Piepers in Almere heb gedaan.

Twee jaar geleden opende Piepers in Almere haar deuren op het Stationsplein. Deze zaak heeft haar eigen huisstijl gekregen en met de groei van de zaak, breidt deze zich ook nog steeds uit. Natuurlijk zijn we begonnen met het logo, waarin de keuze voor het lettertype het belangrijkst was, alsmede de drie kleuren hiervoor die de basis vormden voor Piepers’ kleurenpalet.

Naast het logo wilden de twee eigenaren van Piepers ook graag twee beeldmerken: de pieper en de frietzak. Al snel breidde Piepers haar assortiment uit en heb ik ook nieuwe beeldmerken gemaakt zoals broodje kroket, hele kip, drumstick en kip, patat en appelmoes. Ook komen er regelmatig nieuwe posters (voor de lichtbakken binnen en op straat) en social media-uitingen bij.

De huisstijl van Piepers kenmerkt zich door het terugkerende kleurenpalet en de uitgeknipte illustraties. Maar soms vragen de uitingen om een net iets andere kleur of (geen) illustratie. Dan gebruik ik het lettertype als vaste basis en kies een variatie op een bestaande kleur zoals hieronder.

Piepers heeft twee eigenaren die de meerwaarde van een huisstijl -en het doortrekken ervan in alle uitingen- heel erg onderstrepen. Dat is voor mij heel prettig werken en ik maak altijd op korte termijn nieuwe uitingen voor Piepers wanneer zij dat nodig hebben. Ik lever de ontwerpen altijd in de gewenste bestanden aan zodat Piepers het (veelvuldig) gebruik zelf in de hand heeft.

Heb jij ook een nieuw logo nodig en zoek je iemand die dat -en méér!- voor jou kan doen? Mail mij dan eens!